Sunday, January 15, 2012

Tuhaf Bir Yılbaşı Gecesi

01.01.12, 00:05.

TUHAF BİR YILBAŞI GECESİ

Geceyi Wikipedia’da bilimlerin çözülmemiş problemlerini tarayarak geçirdim.

38 yıllık bilim serüvenimde, insanlarla bilim konusunda hemen hiç uyuşamadık.

Bunların bir bölümü, Wikipedia’da olmayıp, gerçekte sorun olan şeyler. Örneğin:

Matematikte analizden sonra, yeni sistematik bir dal kurulamamış olması, kimseyi yadırgatmıyor; keza küsurlu türev kendine tenha köşelerde yer bulabiliyor. Benim kanımsa, temel bilimlerin tüm denklemlerinin yalnızca türev-tümlev denklem dizileriyle dile getirilemeyeceği yönünde. Yani, hem matematik dili somut durumlara izdüşmüyor, hem yeni matematik dillerine gereksinim var, hem de yalnızca matematik dilinin mutlaklığına güvenilemez. Ancak kimse bunları görmüyor.

Bu nedenle, ne gensiz canlılarla ilgileniliyor, ne de genetikteki birebir neden-sonuç işlemeyişi gözönüne alınıyor.

Daha da vahimi: Poliyalektik kavramıyla, BÜ felsefe bölümü bile ilgilenmedi.

Bilgi yuvaları olması gereken üniversiteler, resmen Orta Çağ skolastiğini işliyor duruma geldi. G-7 için de durum böyle.

Bunların yanında bir de, yeni bir internet yazarlığı teklif aldım. Böyle bir teklifin tam da yılbaşı gecesi gönderilmesi bana tuhaf geldi. 1 hafta içinde yanıt bekleniyor ama pekala 1 hafta içinde yanıt veremeyecek durumlar olabilirdi; sınav dönemim olabilirdi, yılbaşı tatilini uzatan bir CEO olabilirdim.

Her 2 durumu da birleştirince, bilgi kaynağı olan internet, aynı zamanda ‘bilgi azaltan bir öğe’ durumunda da demek oluyor.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home